TVP.PL INFORMACJE SPORT KULTURA ROZRYWKA VOD SERWISY TVP.PL PROGRAM TELEWIZYJNY

Trener

Czas trwania 04:22

Trener

Zosia ma nowego trenera i nowe spojrzenie na jedzenie. Wszystko musi być zdrowe i fit. Dlatego dziś fit rolki z pastą z ciecierzycy.

FIT ROLKI Z SAŁATY

przygotowanie:


Ciecierzycę zalewam dzień wcześniej trzykrotną ilością wody i odstawiam na noc. Kolejnego dnia, rozgrzewam piekarnik do 220 stopni i piekę w nim paprykę w całości. Gdy skórka czernieje i pęka, wyciągam ja. Przekładam do miski i zawijam w plastikową torbę. Po ostudzeniu, zdejmuję z niej skórę i pozbywam się gniazda nasiennego. W garnku gotuję do miękkości namoczoną przez noc ciecierzycę. Gdy wystygnie, miksuję ją za pomocą blendera z łyżką pasty sezamowej tahini, ząbkiem obranego z łupiny czosnku, sokiem z umytej i wymasowanej cytryny, upieczoną papryką, ostrą papryką w proszku, kuminem, solą i pieprzem. Jeśli konsystencja masy jest zbyt gęsta, dolewam zimnej wody.

Przekrawam granat na pół. Trzymam owoc w dłoni i kierując wnętrzem do miski, opukuję łupinę drewnianą kulką/pałką. Nasiona granatu lądują w miseczce.

Natkę, miętę i kolendrę siekam drobno na desce.

Na liściu sałaty kładę porcję hummusu, dodaje garść ziarenek granatu i posiekanych ziół i zawijam!

Z liści jarmużu usuwam łodygi. Ogórka kroję na mniejsze kawałki i wrzucam do stand blendera wraz z jarmużem, łyżką młodego jęczmienia, sokiem z cytryny i liśćmi bazylii. Dolewam trochę wody i blenduję – powstanie pyszny, zdrowy, fit koktajl.

TIP – pieczona papryka/granat

Żeby łatwo pozbyć się skórki z upieczonej papryki, zawijam ją w foliową torebkę i zostawiam do ostygnięcia.

Aby z łatwością wydobyć z granata nasionka, przekrawam go na pół i kieruję wnętrze owocu do dołu, trzymając go nad miską. Łupinę opukuję kulką do mieszania ciasta lub trzonkiem drewnianej łyżki.